Програмний комплекс «(Автоматичне) Робоче місце слідчого (Investigator’s workspace)»
Програмний комплекс «(Автоматичне) Робоче місце слідчого
(Investigator’s workspace)» (далі – програмний комплекс) – пакет спеціалізованого інструментарію для роботи слідчого, що містить навчальну, навчально-методичну літературу, нормативно-правові акти, довідники, гіперпосилання на основні електронні ресурси тощо. Розробляється науково-педагогічними працівниками кафедри кримінального процесу та криміналістики факультету № 1.
Зміст програмного комплексу включатиме розділи та підрозділи, які матимуть посилання на:
- кримінальне та кримінальне процесуальне законодавство;
- законодавство України, що регламентує діяльність слідчого;
- пам’ятки та інструкції слідчого щодо проведення окремих слідчих (розшукових) дій і прийняття процесуальних рішень;
- навчально-методичні рекомендації, в т.ч. методичні рекомендації щодо призначення судових експертиз;
- бланки та зразки кримінальних процесуальних документів, що складаються на стадії досудового розслідування;
- Державні реєстри, зокрема такі як Єдиний державний реєстр судових рішень, Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України;
- імітовану навчальну програму «Єдиний реєстр досудових розслідувань» (симулятору Єдиного реєстру досудових розслідувань);
- офіційні сайти органів державної влади та правоохоронних органів.
Метою створення такого інноваційного інструменту є акумулювання на одній платформі усього масиву нормативної, академічної та довідникової інформації, що необхідна для забезпечення роботи слідчого Національної поліції.
Програмний комплекс розрахований на його використання курсантами, студентами, слухачами та магістрами вищих юридичних навчальних закладів під вивчення таких дисциплін як «Кримінальний процес», «Криміналістика», «Складання кримінальних процесуальних документів на стадії досудового розслідування», «Методика розслідування окремих видів злочинів» та ін. Робота здобувачів освіти з подібним спеціалізованим інструментарієм сприятиме розвитку критичного мислення, комунікаційних навичок, емоційного інтелекту, аналітичних здібностей та технічних навичок.
Крім того, програмний комплекс стане у нагоді викладачам вищих юридичних навчальних закладів під час викладання вказаних дисциплін, а також аспірантам, ад’юнктам, здобувачам й іншим науковим працівникам для поглиблення вивчення наук кримінального процесу та криміналістики.
Інтерактивний навчальний посібника з елементами білінгвального підходу «Збірник практичних завдань з навчальної дисципліни «Інформаційне забезпечення професійної діяльності»
Інтерактивний навчальний посібник з елементами білінгвального підходу «Збірник практичних завдань з навчальної дисципліни «Інформаційне забезпечення професійної діяльності» розробляється науково-педагогічними працівниками кафедри оперативно-розшукової діяльності та інформаційної безпеки факультету № 3 к.пед.н. Лунгол Ольгою Миколаївною та к.ю.н. Ковальовою Ольгою Вікторівною. Посібник створюєтья з метою розвитку інформаційно-технологічної компетентності майбутніх фахівців у галузі права та правоохоронної діяльності, підвищенню рівня професійно-мовної компетентності здобувачів освіти з англійської мови. Посібник являє собою електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що охоплює знайомство із сучасними інформаційними технологіями в юридичній сфері України та світу, перспективами розвитку цифрових технологій в галузі права, набуття практичних навичок роботи із сучасними юридичними електронними ресурсами тощо. Посібник включає цифрові об’єкти різних форматів, що забезпечують інтерактивну взаємодію через використання мультимедійного та інтерактивного контенту, що розширює та поглиблює можливості паперової версії.
Посібник міститиме 4 розділи: Інновації інформаційного забезпечення юридичної діяльності, Комп’ютерні технології в юридичній діяльності, Ризики та загрози в сфері інформаційного забезпечення, Інформаційні пристрої як джерела інформації щодо обставин злочину. Кожний розділ включатиме тези теоретичного матеріалу, рекомендації на поглиблене вивчення теми, інтерактивні практичні завдань з елементами білінгвального підходу, питання контролю знань та тестові завдання. В практичних завданнях детально описані технології опрацювання даних з використанням відповідних програмних засобів, наведено алгоритми та приклади здійснення основних видів навчальної діяльності.
Теми та завдання підбрано авторами таким чином, щоб послідовно і цілеспрямовано розвивати у здобувачів освіти IT компетентності у галузі права, розвивати критичне мислення, навички індивідуальної та групової роботи. Інтерактивний навчальний посібник максимально унаочнено, включає QR-коди на додаткові джерела інформації, гіперпосилання на відеоматеріали, сайти, файли на Google-диску, вбудовані текстові файли із навчальним матеріалом та прикладами виконання практичних завдань, посилання на тематичні інтерактивні завдання на платформі LearningApps, тести на платформі Наурок, створені авторами на платформі Loom аудіо та відеоматеріали. Посібник матиме зручний для використання та легкий для розуміння інтерфейс.
Зміст посібника включатиме завдання по роботі із сучасним програмним забезпеченням в юридичній сфері, що допоможе майбутніх фахівцям юридичної галузі аналізувати і готувати правові документи, автоматизувати процес прийняття рішень з юридичних питань, складати договори та інші документи. Матеріали посібника можна буде використати в процесі навчання дисциплін «Інформаційні технології», «Інформаційні та комунікаційні технології», «Сучасні інформаційні технології в юридичній діяльності», «Інформаційні системи і технології», «Інформаційне забезпечення професійної діяльності» та ін. Робота здобувачів освіти з подібними інтерактивними посібниками сприятиме розвитку критичного мислення, комунікаційних навичок, емоційного інтелекту, аналітичних здібностей та технічних навичок.
Інтерактивний онлайн курс «Запобігання та протидія домашньому насильству»
Інтерактивний онлайн курс «Запобігання та протидія домашньому насильству» – є структурованим навчальним контентом в інтерактивній і цікавій формі, розрахований на самостійну роботу користувача без участі викладача чи тренера.
Основні педагогічні завдання:
– полегшити візуальне сприйняття інформації;
– забезпечити повне інтегрування в навчальний процес;
– спростити засвоєння матеріалу навчального курсу;
– покращити запамятовування і навички навчання;
– підвищити ефективність інформування.
Іструментом створення електронного курсу обрано програму «Articulate Storyline».
Електронний курс вкулючатиме такі теми: Поняття та форми домашнього насильства. Правові засади запобігання та протидії домашньому насильству. Суб’єкти, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству. Діяльності органів Національної поліції щодо запобігання та протидії домашньому насильству. Взаємодія органів Національної поліції з іншими органами, установами, організаціями що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.
Інтерактив курсу: електронний курс включатиме плеєр з картою курсу із всіма кнопками навігації для зручного користування із вбудованими інтерактивними елементами (діалогами, кейсами, слайдерами тощо), векторними персонажами, відеосюжетами, інтерактивними вправами, які дозволяють обрати правильну відповідь серед неправильних, співставити або розсортирувати варіанти, у тому числі визначити правильний порядок їх розстановки.
Інтерактивний онлайн курс «Запобігання та протидія домашньому насильству» матиме можливість його використання на мобільних пристроях у будь-якій операційній системі.